The beautiful people

Sitter på min så kallade utbildning igen. Är så läskigt jävla trött så jag skulle förmodligen somna om jag blinkade.
Vi gör mest ingenting idag, precis som dom andra dagarna sen jag började. Det är endast upprepning av allt hela tiden, och det mesta, ungefär 99,9% visste man innan. Men jag ger mig inte, jag har gett mig fan på att jag ska få ut nåt av att gå här iaf. Har väl lyckats med att byta ett par ord med dom flesta andra iaf. Har lyckats knåpa ihop ett CV nu, alltid nåt, bara resten kvar. Nu efter frukost så ska vi köra nåt slags rollspel, det är inte direkt något jag känner mig jätte pepp på, och jag vet att det mest kommer att bli trams, men får väl låtsas då för fan.
Jag är den enda här som är av "egen art". Känner mig lite vilsen faktiskt måste jag erkänna.

Mamma flyttade igår, känns sådär, har väl inte riktigt hunnit känna efter än, och jag vet inte om jag vågar göra det heller faktiskt. Men om jag stannar av allt ibland och tänker på M. så blir jag faktiskt lite gladare har jag märkt. Får helt enkelt försöka göra det oftare. Sen har jag ju mina två droger som alltid finns där som dom bästa stöttpelarna. Och ja jag menar självklart mina böcker och musiken. Nu har jag precis läst klart "Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva". Den gav mig mer än vad jag trodde att den skulle göra faktiskt. Och jag kände igen mig mkt mkt mer än vad jag trodde. Lite skrämmande faktiskt måste jag erkänna, men det är fortfarande lika skönt varje gång man får läsa eller höra om andra med samma tankar och känslor. Varje gång inser jag att jag faktiskt inte är helt jävla dum i huvudet. Men ska man jämnföra med majoriteten så ligger jag nog illa till. Nu läser jag tärningsspelaren, ÄNTLIGEN har jag hittat den! Jag har inte kommit så långt än, men känner att jag redan har förälskat mig. Nu har jag förmodligen inte tid att sitta här och knappa mer fast jag skulle behöva ett par timmar till. Men nu har jag åtminstone tillgång till dator med jämna mellanrum, så jag bör kunna hinna ikapp vad jag har missat det sista, nu kommer ni att bli trötta på mig ist.


Marilyn Manson - The beautiful people
And I don't want you and I don't need you
Don't bother to resist, or I'll beat cha
It's not your fault that you're always wrong
The weak ones are there to justify the strong

The beautiful people, the beautiful people
It's all relative to the size of your steeple
You can't see the forest for the trees
You can't smell your own shit on your knees

There's no time to discriminate,
Hate every motherfucker
That's in your way

Hey you, what do you see?
Something beautiful, something free?
Hey you, why you trying to be mean?
You live with apes man, it's hard to be clean

The worms will live in every host
It's hard to pick which one they eat most

The horrible people, the horrible people
It's as anatomic as the size of your steeple
Capitalism has made it this way,
Old-fashioned fascism will take it away

Hey you, what do you see?
Something beautiful, something free?
Hey you, why you trying to be mean?
You live with apes man, it's hard to be clean

There's no time to discriminate,
Hate every motherfucker
That's in your way

The beautiful people
The beautiful people
The beautiful people

Hey you, what do you see?
Something beautiful, something free?
Hey you, why you trying to be mean?
You live with apes man, it's hard to be clean


Kommentarer
Postat av: petra

gott att du ger mig något att läsa igen. aldrig tröttnar jag på dig!

2010-09-02 @ 10:36:08
URL: http://eldliljan.blogspot.com
Postat av: Nicole

Åhh den har jag velat läsa ett tag nu så får väl ta mig i kragen och göra de :D

2010-09-23 @ 20:44:49
URL: http://nokzinc.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0