Kliff

Den här gången kan vi en gång för alla utan att överdriva säga att det var sjukt jävla längesen jag skrev!
Och livet ser precis helt annorlunda ut, jag bodde hos pappa i ca ett år sen flyttade jag till lägenhet igen, så nu bor jag i en en och en halva i ett vanligt bostadshus. Trivs skit bra. Och jag tog ett av mitt livs bättre beslut i augusti förra året och sa upp mig ifrån Lisas krog. Sen var jag arbetslös i (håll i er) ungefär en vecka, så sen dess har jag jobbat på nimo. Det är underbart att vara tillbaka på industrigolvet! Lönen nästan fördubblades i utbyte mot bara det bättre. Ett heltids jobb MED RASTER OCH LEDIGA HELGER!!

Men självklart så är ju inte allt bra! Får bara en månads anställning åt gången, och nu på fredag går den ut, och får inte reda på något förens tidigast på torsdag eller fredag. Skulle jag ha fått slutat efter ett par månader bara så hade det väl kanske inte gjort så mycket, men nu har jag snart varit i ett helt år. Och det skulle kännas jäkligt gött om man fick ha en riktig semester för första gången i livet, för att inte prata om hur skönt det vore om man äntligen kunde få sitt livs första fasta anställning. Det vore skönt att för första gången slippa oroa sig för om ekonomin ska gå i kras eller om man faktiskt får känna sig hemma i ett hem eller om det bara är något tillfälligt igen.

Sen är det mycket annan skit som snurrar i huvudet just nu, Jag har aldrig någonsin tagit åt mig förr om någon har kommenterat mitt utseende negativt. men dom sista gångerna det hänt har jag tagit fruktansvärt illa vid mig. I januari blev jag utsatt för både bilder och kränkande kommentarer på jobbet och övervägde seriöst att spara ut håret axellångt, färga det mellanblondt, skaffa linser och plocka ut mina piercingar. Som tur är så har jag underbara vänner som fick mig på rätt spår igen. Och sen har det varit bra länge. Men härromdagen blev jag anklagad för att vara tjock (jag är 172 lång och väger 67 kg). Men människan som sa detta har själv ekvatorn i midjemått och då jäklar tar man åt sig, så nu går jag på någon form av diet Vi får se hur det går.
Sen är jag jävligt trött på fördommar, Jag och min bästa Petra var ute ihop i helgen, på samma ställe vi alltid går till, vanligtvis brukar vi få ungefär lika mycket komplimanger om vårat utseende, men denna gången blev jag utfrågad halva kvällen om jag var homosexuell för jag hade rakat hår... Men när det har varit ett par cm längre så har jag varit skitsnygg? hmm. Men ni människor som frågar sånt borde verkligen tänka er för, nästa person ni frågar om hon är flata för att hon inte har något hår kan lika gärna ha haft cancer!!

jag tänker fortsätta att vara jag vare sig ni vill eller inte!!!Jag och min bästaste vän


Ola Magnell - Kliff
Det är bara genom dimmor som jag går
Det är alltid dagen efter
Och nästan alltid lika långt till vår
Inga golv är riktigt plana där jag står
Och ingen verkar bry sej riktigt om
Hur man i själva verket mår

Så det är bara å gå på som förut

Och inte stanna eller se sej om
Ja, det är bara å stå på och se ut
Som om man glömt varifrån man kom
Men om det finns en enda gud
Som är värd sitt namn
Då för han mej i hamn
Om jag går på grund
Men om man sjunker har man i och för sej
Haft en och annan liten flummig stund

Det är bara genom tårar som jag ser

Att hela bandet flyr till landet
Genom mina bullriga kvarter
Och jag ligger ofta sömnlös där och ber
Att jag ska får nån bra idé
Om hur man ändrar det som sker

Så det är bara å gå på som förut

Och inte stanna eller se sej om
Ja, det är bara å stå på och se ut
Som om man glömt varifrån man kom
Men om det finns en enda gud
Som är värd sitt namn
För han mej i hamn
Om jag går på grund
Men om man sjunker har man i och för sej
Haft en och annan liten flummig stund



Kommentarer
Postat av: Petra

Du gör alldeles rätt i att bara vara dig själv!! Du är precis likafin oavsett vad! en skönhet klär i allt.

2012-06-05 @ 21:59:07
URL: http://frokendanielsson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0